بلبرینگ اف ای جی (FAG)

بلبرینگ اف ای جی (FAG)


فروش رولبرینگ سوزنی FAG

رولبرینگ سوزنی FAG آلمان، ساخته شده از بهترین جنس فولاد ضد زنگ بوده و در تجهیزات صنعتی مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. این رولبرینگ از لحاظ دقت کاری کاملا دقیق بوده و دارای تاییدیه استانداردهای صنعتی اروپا می باشد. همچنین لقی این محول از نوع CN بوده و روانکاری آن نیز با روش های استاندارد انجام گرفته است.

اس کا اف پلاس ارائه دهنده رولبرینگ سوزنی FAG در انواع مدل های زیر می باشد:

رولبرینگ سوزنی FAG پوسته کشیده شده
رولبرینگ سوزنی FAG انتهای باز
رولبرینگ سوزنی FAG انتهای بسته
رولبرینگ سوزنی FAG حلقه داخلی آن یا بدون حلقه داخلی
رولبرینگ سوزنی FAG مرکب

مشخصات فنی رولبرینگ سوزنی FAG

رولبرینگ سوزنی FAG دارای غلتک هایی به شکل استوانه ای هستند که قطر آنها نسبت به طولشان کوچک تر است. علی رغم این ویژگی ها این رولبرینگ از قدرت تحمل بالایی نیز برخوردار بوده و در مصارفی که فضای موجود کوچک باشد مناسب هستند. عدم تماس انتهای غلتک ها با لبه های بیرینگ موجب اجتناب از تمرکز تنش در گوشه ها می شود. این نوع رولبرینگ ها اصولا از جنس فولاد های کربن – کرومی بوده و ضمن دارا بودن ضخامت کم از قدرت تحمل بار زیادی برخوردار هستند و بسته به نوع کاربرد ممکن است حلقه داخلی داشته یا نداشته باشند. شیار غلتک در حلقه داخلی آنها پرداخت شده و بعد از نصب نیز باید پرداخت دقیق شوند. کاسه نمد نیدل بیرینگ ها از نوع لاستیکی معمولی یا همان NBR می باشد. همچنین این رولبرینگ ها قابلیت تحمل بار شعاعی را نیز دارند.

رولبرینگ سوزنی FAG با پوسته کشیده شده

رولبرینگ های سوزنی FAG با پوسته کشیده شده معمولا بدون بوش ساخته می شوند و در صورت نیاز، بوش به طور مجزا تولید و نصب می گردد. این رولبرینگ ها دارای قفسه فولادی و فیبری بوده و دارای رینگ بیرونی کشیده شده می باشند که سبب کشش عمیق در رولبرینگ می شود. رولبرینگ های سوزنی با پوسته کشیده شده معمولا به راحتی منطبق می شوند و قابلیت تحمل قدرت زیادی دارند. انواع رولبرینگ های سوزنی پوسته کشیده شده ی FAG شامل انتها باز و انتها بسته می باشد که بسته به نوع اتصال به شافت، مورد استفاده قرار می گیرد. روانکاری این بیرینگ ها به دلیل فاصله سوزن ها با رینگ به راحتی انجام می شود و محدوده ی دمایی ۲۰- تا ۲۰ درجه سانتی گراد را به راحتی ساپورت می کند. همچنین رولبرینگ های سوزنی پوست کشیده شده ی FAG در انواع یک ردیفه و دو ردیفه می باشند. تلرانس ابعادی در این مدل ها بسیار اهمیت دارد و معمولا به دلیل نازکی دیواره ها دارای دقت بالایی هستند.

رولبرینگ ترکیبی سوزنی مخروطی FAG

رولبرینگ ترکیبی سوزنی مخروطی معمولا به نام کومبی شناخته می شود، این بیرینگ شامل یک رولبرینگ استوانه ای و یک جفت ردیف رولبرینگ مخروطی که بار های محوری و استوانه ای را به طور جداگانه تحمل می کند، است. این رولبرینگ زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که فضای شعاعی محدود است. رولبرینگ استوانه ای بیرونی دارای ظرفیت حمل بار های شعاعی است و تنها در معرض بار های شعاعی قرار می گیرد.

غلتک های سوزنی توسط دو لبه داخلی، روی رینگ داخلی هدایت می شوند، غلتک های مخروطی با زاویه تماس شیب تند بین دو رولبرینگ سوزنی که بین دو ردیف غلتک فیس تو فیس قرار می گیرند و بار های محوری را تحمل می کند. این نوع بیرینگ ها در جا هایی که بار های محوری و سرعت بسیار بالا است، مناسب هستند.

بلبرینگ اف ای جی (FAG)

بلبرینگ اف ای جی (FAG)

رولبرینگ سوزنی کف گرد FAG

این بیرینگ ها قادر به تحمل بار محوری سنگین بوده است و برای کاربرد روی شافت های عمودی استفاده می شوند و به راحتی بار های محوری را تعدیل می کنند. این رولبرینگ ها ضمن حساس نبودن به بار های ضربه ای به حداقل فضای محوری ممکن برای نصب نیاز دارند. طرح آنها کاملا مشابه رولبرینگ های کف گرد استوانه ای است. مشابه رولبرینگ های سوزنی شعاعی، اگر سطح شفت و نشیمنگاه سنگ خورده و سخت باشد، رولبرینگ های کف گرد سوزنی را می توان با یک واشر یا فقط به صورت مجموعه غلتک های سوزنی با یک قفسه به کار برد. معمولا در این موارد از واشر های پرسکاری شده و سخت شده از جنس فولاد فنری با ضخامت یک میلی متر استفاده می شود. از آنجا که این واشر ها را سنگ نمی زنند، قیمت بالایی ندارد.

در جایی که دقت بالا یا سطوح تماس ناصاف نشیمنگاه یا شفت ایجاد نماید که از واشر های ضخیم تری استفاده شود، از واشر های شفت و نشیمنگاه رولبرینگ های کف گرد استوانه ای استفاده می شود. این نوع بیرینگ توانایی تحمل بار های محوری خیلی سنگین و بار های ضربه ای می باشد.

این بیرینگ ها قادر به تحمل بار محوری سنگین بوده و ضمن حساس نبودن به بار های ضربه ای به حداقل فضای محوری ممکن برای نصب نیاز دارند. این رولبرینگ ها بار محوری را فقط از یک سمت می توانند تحمل کنند. بیرینگ شامل واشر محفظه Housing washer، واشر شافت Shaft washer و مجموعه قفسه و غلتک ها می باشد. می توان مجموعه قفسه و غلتک ها را فقط با یک واشر کفی Thrust washer بکار برد و این در حالتی است که محل قرار بیرینگ از سختی و صافی سطح کافی برخوردار باشد.

نوع تحمل بار: قدرت تحمل بار محوری سنگین را دارد.

نکات

هدایت شعاعی مجموعه قفسه وغلتک ها به خصوص در سرعت های بالا ضروری است.
جهت اجتناب از به وجود آمدن خطا هایی مانند سرخوردن غلتک ها بر روی شیار خود رولبرینگ ها باید همیشه تحت یک حداقل بار قرار داشته باشد.

سنجش دقت ابعاد رولبرینگ سوزنی

سنجش دقت ابعاد رولبرینگ های سوزنی قبل از نصب در داخل محفظه و بر روی شافت امکان پذیر نیست به همین دلیل از یک اندازه گیر با جداره ضخیم استفاده می شود. رولبرینگ را در داخل حلقه مزبور جا زده و سپس با استفاده از درن اندازه گیر مقدار انحراف از اندازه اسمی قطر داخلی رولبرینگ سنجیده می شود. اندازه های این حلقه، مناسب برای هر قطر داخلی رولبرینگ سوزنی FW در جدول زیر آورده شده است.

مزایای رولبرینگ سوزنی FAG

عملکرد بالا به دلیل بهبود حداکثری توزیع بار
طول عمر زیاد
کاهش بار ناشی از روان کننده
قیمت مناسب نسب به عملکرد
کاهش دمای کاری هوزینگ و مجموعه یاتاقان
کاهش اصطکاک

کاربرد رولبرینگ سوزنی FAG

باتوجه به ضخامت بسیار کمی که دارند، معمولا در صنایع سبک با دقت بالا و دستگاه هایی که فضای شعاعی کمی دارند، استفاده می شوند.

 

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مشاوره تلفنی